Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op renault.startpagina.nl

Laguna, afslaan en startproblemen

Missie
13 Aug, 2006 22:25

Sinds een maand heb ik een Renault Laguna Expression 1.6 16V in mijn bezit. Tenminste…de auto heeft meer bij de garage gestaan dan dat ik er in heb gereden. De auto is uit het jaar 2002 en heeft 40.000 km gereden. Ik heb de auto bij een dealer gekocht.

De Laguna op zich ben ik erg tevreden mee, niets mis met de auto van de buitenkant en de manier van rijden.

Waarom is de auto al 3x terug naar de dealer geweest?

De Laguna start niet met een sleutel maar met behulp van een pasje…1 druk op de knop en hij start. Tenminste…dat is de bedoeling. Regelmatig blijft hij hangen in zijn start. Als je de knop indrukt en loslaat dan start de auto niet op een normale manier maar blijft als het waren hangen. Dit is het zelfde geluid als wanneer het koud is en je een slechte accu hebt.

De accu is echt dik in orde.

Tevens is er nog een ander bijzonder iets waa rik absoluut niet blij mee ben. Nadat de dealer mijn auto compleet heeft gereset en opnieuw de software heeft geprogrammeerd doet hij het nog niet naar behoren.

Op de raarste momenten kan de moter afslaan. Dit kan zijn bij een laag toerental terwijl de koppeling volledig is ingetrapt. Maar dit kan ook zijn wanneer je 80 in zijn 5e versnelling op de weg rijdt. Je moet dan stil gaan staan (na bijzondere manoeuvres te hebben uitgehaald om ergens veilig te kunnen stoppen) en dan kan je de auto opnieuw starten (als hij niet in zijn “start blijft hangen”)

Binnen enkele dagen ben ik van plan om de auto wederom naar de garage te brengen…ben het ondertussen verschrikkelijk zat! Wil ze nog 1 kans geven en als dan blijkt dat het 1 en ander nog niet werkt dan wil ik de auto teruggeven aan de garage…..

De garage heeft eerder aangegeven niet te weten wat er mis is omdat zij alles al gecontroleerd blijken te hebben.

Heeft iemand de gouden tip??

Bewerkt 05 Mrt, 2014 09:37
Stommie
30 Aug, 2006 14:40

Ja zoiets had ik ook.

Probeer te starten lukt niet alsof je accu invalt. Daarna ging mijn auto stotteren en terughouden op het moment dat ik echt gas moest geven.

De oplossing een nieuwe bobine. (Maar of dit ook bij jou lukt, geen idee)Missie schreef:

>

> Sinds een maand heb ik een Renault Laguna Expression 1.6 16V

> in mijn bezit. Tenminste…de auto heeft meer bij de garage

> gestaan dan dat ik er in heb gereden. De auto is uit het jaar

> 2002 en heeft 40.000 km gereden. Ik heb de auto bij een

> dealer gekocht.

>

> De Laguna op zich ben ik erg tevreden mee, niets mis met de

> auto van de buitenkant en de manier van rijden.

>

> Waarom is de auto al 3x terug naar de dealer geweest?

> De Laguna start niet met een sleutel maar met behulp van een

> pasje…1 druk op de knop en hij start. Tenminste…dat is de

> bedoeling. Regelmatig blijft hij hangen in zijn start. Als je

> de knop indrukt en loslaat dan start de auto niet op een

> normale manier maar blijft als het waren hangen. Dit is het

> zelfde geluid als wanneer het koud is en je een slechte accu

> hebt.

>

> De accu is echt dik in orde.

>

> Tevens is er nog een ander bijzonder iets waa rik absoluut

> niet blij mee ben. Nadat de dealer mijn auto compleet heeft

> gereset en opnieuw de software heeft geprogrammeerd doet hij

> het nog niet naar behoren.

> Op de raarste momenten kan de moter afslaan. Dit kan zijn bij

> een laag toerental terwijl de koppeling volledig is

> ingetrapt. Maar dit kan ook zijn wanneer je 80 in zijn 5e

> versnelling op de weg rijdt. Je moet dan stil gaan staan (na

> bijzondere manoeuvres te hebben uitgehaald om ergens veilig

> te kunnen stoppen) en dan kan je de auto opnieuw starten (als

> hij niet in zijn “start blijft hangen”)

>

> Binnen enkele dagen ben ik van plan om de auto wederom naar

> de garage te brengen…ben het ondertussen verschrikkelijk

> zat! Wil ze nog 1 kans geven en als dan blijkt dat het 1 en

> ander nog niet werkt dan wil ik de auto teruggeven aan de

> garage…..

>

> De garage heeft eerder aangegeven niet te weten wat er mis is

> omdat zij alles al gecontroleerd blijken te hebben.

>

> Heeft iemand de gouden tip??

Winny
17 Sep, 2006 15:10

Op 3 augustus heb ik een laguna grand tour 1.8 bij de garage opgehaald, we zijn er mee op vaknatie gegaan maar op de terugweg begon de ellende, inspuitsysteem defect, na 3 uur weer opweg geholpen door de anwb die er niets aan heeft gedaan alleen flink gas gegeven. net over de grens in nl weer hetzelfde, weer de anwb gebeld, die hebben ons ook weer op weg geholpen maar konden weinig doen omdat hij aan de computer moest worden aangeloten. De volgende dag naar de garage gebracht er mankeerde nog veel meer aan, sensor van het inspuitsysteem kapot, luchtslang kapot, sensor van het slot kapot, sensor van de bandenspanning kapot. Alles is gerepareerd dus we dachten nou het zal wel een incident zijn.

Afgelopen week weer storing aan het inspuitsysteem en weer door de anwb op weg geholpen. We hebben hem deze week terug gegeven aan de dealer en hebben een andere auto uitgezocht, nog wel een renault maar niet voor lang. Wij gaan terug naar Mazda, jarenlang probleemloos gereden, we hebben vreselijk spijt van onze keuze om renault te gaan rijden.

Paul
19 Sep, 2006 14:35

De gouden tip is: verkoop hem zo snel mogelijk, of rij hem in de plomp als 'ie all-risk verzekerd is. Het is een absolute kloteauto (excusé le mot), één van de meest (zo niet de meest) onbetrouwbare auto van de laatste 5 jaar. Kijk eens op www.autoweek.nl (tevredenheidstrofee) en zie hoe dit model (én Renault als merk én de dealerorganisatie) als slechtste uit de bus komt. Vraag het eens aan experts (wegenwachten, monteurs, autoliefhebbers en autojournalisten) en je zult spijt als haren op je hoofd krijgen van je aanschaf. Ik kan het weten, want ik lease er een, nu 4,5 jaar en ken de garage van binnen en van buiten. Nog 6 weken, en dan ben ik er vanaf!

Succes, Paul

André
03 Jun, 2007 21:38

Missie

Is jouw probleem opgelost? Wat is het geweest? Ik heb nl. nu exact hetzelfde probleem!

De garage weet (nog) niet wat het is.

f b
25 Jun, 2007 20:56

Ik heb ook het zelfde gedonder met een zelfde type maar uit het jaar 2001

Al een paar keer bij de dealer geweest op de test bank gestaan 2 x .

Niets gevonden,IK ben nu nnaar een andere garage gegaan en het probleem voor geschoteld.Deze hebben de start motor naar gekeken maar deze bleek goed te zijn.Zij hadden ook een volvo s 60 staan met ook een start probleem.

Zij hebben geinformeerd bij de volvo dealer en deze zij dat het waar schijnlijk door de radio cd kwam omdat de geintregeerde radio er niet meer in zit.

Bij een opel astra was dit ook het geval.

In mijn laguna zit ook geen geintregeerde radio toen ik hem kocht.

M,n radio die ik er in had is gestolen,dus er een nieuwe ingekocht.

Sinds die tijd heb ik toch wel meer problemen.

Dus ik wil nu een poosje zonder radio rijden en kijken als dit de oplossing is

Cor Postma
02 Aug, 2007 12:44

Ook ik heb nu op dit moment een storing. Inspuitsysteem defect. de motor blijft hangen en staat op 3000 toeren. Ik kan gas egven wat ik wil maar er gebeurt niks.

Hoe los je dit op? weet elke garage dit op te lossen of moet je per se naar een enault dealer? Ik rijdt op gas en en benzine en bij gas gaat het steeds fout. heeft het iets met de gasinstallatie te maken?

help….

robbie
13 Aug, 2007 17:08

bij het starten

ik heb het zelfde probleem gehad toen ik vorige week in italie stond

het probleem bij ons was de benzinepomp relais ,omdat ik voor de vakantie naar de garage ben geweest en die konden niets vinden.

in italie zijden ze eerst de benzine pomp kapot omdat hij geen benzine kreeg.

verder uitzoeken en het bleek de relais.

fb
13 Aug, 2007 17:51

Mijn probleem is opgelost Het bleek een draadje vanaf de startknop naar de startmoter deze zat een breuk in.Men is hier achter gekomen dat hij weer niet wilde starten en toen hebben ze alle draden door gemeten.

Hij loopt nu al een maand zonder problemen gelukkig.

Mannen succes schreef:

>

>

Anhel
22 Jan, 2008 17:08

Ik heb een Renault laguna GT 88kw Bj DEC 2001 als ik de deuren met de afstandsbediening op slot doe dan start die aantal dagen nietmeer en dan laat ik hem openstaan en dan start die wel . en wanneer ik de deuren niet opslot doe dan start die normaal en rijdt die gewoon goed .

ik ben bij de Renault dealer geweest die hebben de laguna op de computer aangesloten en zeiden dat de verstuivers kapot zijn.

dus nie als de verstuivers kapot zijn dan start die never nooit .

wie weet wat de oorzaak kan zijn , van dit probleem .